En nu?

Wat doen andere partijen met online hospitality?

  • Welk online gedeelte kan je uit handen geven en waar moet je zelf de regie houden?
  • Is je online strategie gericht op onderscheiden, of op minimale eisen van de massa?
  • Wat is je core business; slapen, service, branding, beleving, marketing, gastvrijheid,…?

Om keuzes te maken en prioriteiten te stellen is het belangrijk om te weten wat er online speelt in de hospitality markt en wat de trends zijn. Zeker als het duidelijk is dat niets doen geen optie is.

De internationale ketens, wat vinden zij belangrijk?

Internationale ketens bereiden allemaal hun mobile strategie voor, gericht op branding en dienstverlening. Van het openen van deuren tot het beheren van de gehele customer journey:

Wat werkt, wat kan je beter niet doen?

Het is natuurlijk interessant om te zien waar de grote ketens mee bezig zijn. Niet ieder hotel of organisatie heeft echter de financiële middelen of support als de internationale ketens. De Rotana en Jumeirah groep hebben de toegevoegde waarde goed kunnen benutten.

Mobiele communicatie strategie en social media zijn echter niet altijd zaligmakend. De industrie en misschien wel de hele wereld is nog steeds zoekende naar wat hoe moet worden toegepast. Dit leidt soms tot nare verassingen tijdens het verblijf in een hotel of op vakantie.

Gebruiken gasten je website ook tijdens het verblijf?

Een mobiele strategie kan verschillende dingen betekenen. Het is goed om in te zien welke sterktes en kansen je kan benutten via mobiele kanalen en niet alleen gericht op conversie voor het verblijf, maar ook op loyaliteit en brand awareness tijdens het verblijf.

Hoe gaan andere bedrijven hiermee om, retail bijvoorbeeld.

Het internet en de mobiele revolutie hebben in iedere industrie grote impact. Om te bepalen hoe je zelf op deze veranderingen wilt inspelen kan je ook  buiten de bekende paden kijken. Onder het Picasso motto: ” A good artist copies, a great artist steals.”

25 jaar online
Statistiek