De gast heeft veel online contactmomenten tijdens het verblijf in het hotel. Contactmomenten die een kans bieden om dichter bij de gast te zijn en zo te voorkomen dat derde partijen en andere merken de gastrelatie naar zich toetrekken. Hoe hier mee om te gaan verschilt per situatie. Kijk hieronder wat de impact kan zijn voor jullie.

Onafhankelijk hotel

De hotelier van een eigendom hotel heeft eigenlijk twintig verschillende banen. Van sales, IT en HR tot hoofd keuken, finance en operations. Alsof dat al niet genoeg is zijn social media en internet daar bijgekomen. Facebook, twitter, (responsive) website, SEO, Adwords, OTA tot email marketing, nieuwe dagelijkse taken die tien jaar geleden niet bestonden. Zeker nu de intimiteit tussen online en persoonlijk contact voor de gast steeds dichter bij elkaar ligt is het cruciaal om hierop in te spelen als onafhankelijk hotel. GuestCompass stelt het hotel en de werknemers in staat om jullie specifieke onderscheidende factor en het persoonlijk contact ook online in te zetten tijdens het verblijf. Om op deze manier je eigen merk en de directe gastrelatie te behouden en versterken. In eerste instantie gericht op ultieme gastbeleving maar natuurlijk ook als doel om meer directe boekingen te genereren, de in-room sales te verhogen en meer en betere reviews te creëren.

Hotelketen

Gastbeleving, loyaliteit, herboeken allemaal zaken die een sterke focus hebben binnen lokale ketens. Waar synergie optimaal tot zijn recht kan komen. Via het eigen online platform kom je nog dichter bij de gast. Waar ook tussen de verblijven door direct met de gast gecommuniceerd kan worden. Ideaal om de stille maanden te vullen en de verschillende hotels onder de aandacht te brengen bij iedere gast. Het bijzondere van ons platform is dat ook een hotel groep met verschillende hotel stylen ieder hotel zijn eigen design kan geven. De manier om uw unieke beleving ook online te ervaren en brand awareness en guest-loyality programma te versterken. Samenvattend; een volledige gastbeleving, meer directe boekingen, hogere in-room sales en meer en betere reviews.

Franchise hotel

Hoe zorg je ervoor dat je lokaal de eigen identiteit en concurrentie slag behoudt binnen de gezamenlijke sales & marketing initiatieven. Worden er eigen facebook pagina’s gebruikt of gebeurt dit vanuit corporate? Vaak worden de websites centraal beheerd. Zodat er synergie en uniformiteit is. Aangezien de website gericht is op conversie werkt dit goed. Mooie foto’s, reviews, locatie, beschikbaarheid en prijs is informatie die centraal aangestuurd kan worden. De website wordt echter niet tot minimaal bezocht door gasten die zijn ingecheckt. De online contactmomenten tijdens het verblijf zijn gericht op lokale interactie. GuestCompass biedt ieder hotel de mogelijkheid om ook online contact te leggen met de gast tijdens het verblijf. Om zo de gastrelatie volledig te beheren, onafhankelijk van derde merken. De manier om uw unieke beleving ook online te ervaren en brand awareness en het guest-loyality programma te versterken. Samenvattend; een volledige gastbeleving, meer directe boekingen, hogere in-room sales en meer en betere reviews.

Bed & Breakfast

Waar lange tijd het gastenboek, de informatiemap en foldertjes toereikend waren verwacht ook de gast in een B&B tegenwoordig meer informatie online. Waar kan ik lekker uiteten, wat gebeurt er deze week, hoe huur ik een auto of bestel ik een taxi. Terugkerende vragen die gemakkelijk beantwoord kunnen worden met je persoonlijke webapp. In eerste instantie gericht op gastbeleving maar natuurlijk ook als doel om meer directe boekingen te genereren en meer en betere reviews te creëren.

Vakantiepark & Camping

U deelt eenvoudig en gastvriendelijk al uw parkgegevens met uw gasten. Alle faciliteiten, aanbiedingen en recreatieprogramma’s mooi en makkelijk online te vinden. De gasten beschikken zo altijd over de meest actuele informatie. Op deze manier bespaart u op tijd, handling bij aankomst, het drukwerk en de welkomstpakketten. Voor de gast wordt het makkelijker om extra’s te bestellen en te reserveren, dus een hogere omzet en hogere gastbeleving is het gevolg.

Short Stay

Het grote voordeel van de GuestCompass voor Short Stay organisaties is de mogelijkheid om altijd dicht bij de eigen gast te zijn. Vanaf het punt dat ze de check-in locatie verlaten tot in hun appartement. In het appartement gebruikt de gast jullie eigen GuestCompass voor alle gebruiksaanwijzingen in de woning. Van de TV, de wasmachine tot de vaatwasser. Daarnaast voelt de gast zich volledig thuis met de tips uit de directe omgeving. Waar doe ik mijn boodschappen, wat is een leuk restaurantje en hoe werkt het openbaar vervoer. Mocht er toch nog iets zijn dan kan de gast de live chat functie gebruiken, een formulier met een foto sturen of natuurlijk jullie direct even bellen. Alles wordt gevonden via hun eigen telefoon dus ook als ze de stad ingaan krijgen ze nog assistentie. Daarnaast zorgt onze Review Accelerator ervoor dat er meer 8+ reviews op tripadvisor of zoover worden achtergelaten via de GuestCompass.

Online contactmomenten

GuestCompass stelt het hotel, van klein tot groot, en de werknemers in staat om ook online de gids te zijn voor de gast. Uit eigen naam en merk. Om de gast te verrassen en te verbinden. Met als resultaat een sterker merk, meer en betere reviews en meer doorverwijzingen.

Daarnaast biedt u met GuestCompass de gast een fantastische extra ervaring die resulteert in minder internet – meer vakantie.

Home

Actueel

post image
Uitbreiding proef in de zorg

In samenwerking met Bureauvijftig wordt na een proef op één locatie bij De Zorgboog het gebruik van de GuestCompass nu uitgebreid naar drie locaties.    

post image
80% minder email, telefoon en bezoek

Na enkele maanden was al duidelijk dat GuestCompass een niche bood met betrekking tot studentencommunicatie.  Na een week werd de test op twee locaties op de Prinsengracht ...

post image
online gastbeleving

GuestCompass stelt het hotel, van klein tot groot, en de werknemers in staat om ook online de gids te zijn voor de gast. Uit eigen naam en ...