Vaak vragen klanten ons naar de mogelijkheden om online met gasten de persoonlijke dialoog aan te gaan. Zij merken dat de meeste online kanalen zijn gemaakt om te zenden. Denk aan websites en e-mail, maar ook Facebook en Twitter. Daarmee is een online gesprek met de gast niet mogelijk. Door Whatsapp of Chat te integreren in GuestCompass kan dit wel.

Voordelen van Whatsapp

Het voordeel van Whatsapp is dat je gebruik maakt van de Whatsapp van de gast. Hier zijn ze mee bekend en vertrouwd. Daardoor voelt het voor de klant als persoonlijke service. Het lastige met Whatsapp is dat je alleen iemand kan appen van wie je eerst het nummer hebt opgeslagen je telefoon. Met GuestCompass is dit niet nodig. We hebben een integratie met Whatsapp die we op aanvraag (zonder kosten) in GuestCompass kunnen zetten. Gasten kunnen dan het Whatsapp icoontje in de GuestCompass aanklikken en direct met de receptie chatten. Zonder eerst het nummer op te slaan! Juist omdat Whatsapp zoveel gebruikt wordt is het voor gasten prettig om op deze manier het contact op te starten.

Gebruik van chatsoftware

Het voordeel van specifieke chatsoftware is dat alle communicatie wordt bewaard en je altijd terug kan kijken wat er besproken is. Ook kun je een gast na identificatie makkelijk toevoegen, zodat hij de volgende keer herkend wordt. De communicatie kan via een telefoon of via de computer lopen. Twee grote partijen voor online chat zijn Zopim en Tawk.to. Voor beide chatprogramma’s hebben we een integratie met GuestCompass gemaakt. Zowel Zopim als Tawk.to hebben een uitgebreid dashboard waarin de receptie eenvoudig chats kan bijhouden wat er wanneer met welke gasten besproken is. Ook fijn: beide programma’s hebben gratis genoeg functionaliteit.

Test het zelf

Op dit moment draaien beide integraties bij verschillende klanten. Kijk eens op onze demo (voor mobiel) omgeving of website hoe dit eruit ziet en probeer wat het beste past bij jouw wensen.

Ben je benieuwd naar het effect in de praktijk of wil je jouw situatie met ons bespreken? Neem dan gerust contact met ons op. We denken graag met je mee.

demo

Actueel

post image
80% minder email, telefoon en bezoek

Na enkele maanden was al duidelijk dat GuestCompass een niche bood met betrekking tot studentencommunicatie.  Na een week werd de test op twee locaties op de Prinsengracht ...

post image
KPN stopt met ISDN

Vanaf 1 september 2019 zal uw telefonie, alarm en/of fax niet meer functioneren indien u gebruik maakt van ISDN lijnen.  

post image
Online gastbeleving

GuestCompass stelt het hotel, van klein tot groot, en de werknemers in staat om ook online de gids te zijn voor de gast. Uit eigen naam en ...